Petite

Kangal (Balak,Gammal,Coban Kopgei,Karabash) 4. dio

(Standard je na engleskom jeziku, ako i kada bude prilike, bice preveden na jezik koji je svima nama razumljiv :))

Standard postavila Elir

The Turkish Kennel Club, formed in 2001, approved a detailed breed standard for the Kangal Dog, which was published in Turkey at the Second International Kangal Dog Symposium in July 2005.

The Breed Standard of the Kangal Dog

(Approved by Turkish Kennel Club 2005, presented by Doç Dr Mustafa Özcan, Istanbul University Veterinary Faculty, Department of Animal Breeding and Husbandry)

General appearance

Kangal dog is a large and strong livestock guarding dog with an awe-inspiring stance and balanced proportions. The head is large; ears are medium-sized, black and pendant; a black mask covers nose and muzzle; coat colour varies from sand to pale grey; the short, dense, double coat and the tail carried in an open curl over the back forming a circle, when the dog is alert, are the typical characteristics of the breed.

Temperament and behaviour

The Kangal dog is a livestock guarding dog. Instinctively it provides protection for sheep and goat flocks, guarding rather than herding them. It is courageous, fast and agile. It warns against danger and will pursue predators when necessary. It maintains a protective and balanced relationship with the animals in the herd. It prefers to act independently of the shepherd and to be free to protect the herd. It possesses strong instinctive working capabilities. It is full of love for and loyalty to its master. It is aloof to strangers; however, it does not display undue aggression.

Head and skull

The mesocephalic head is large but in good proportion with the body in general. The proportion of the foreface (from the stop to the tip of the nose) to the head length (from the occiput to the tip of the nose) is between 1:2.1 and 1:2.5 and foreface and forehead are parallel. Skull may show slightly raised occiput. While the head of the male dog resembles that of a lion, the head of the bitch is comparatively narrower and more elegant. The ears are set well apart and black. Characteristic black mask covers the nose and mouth.

Faults: Dolichocephalic (narrow, long head) and brachycephalic (short-faced) head structure; extremely large head.

Eyes

Eyes have an intelligent and trustworthy expression. In proportion to the head size, eyes are medium sized, oval and deeply set. The eye rims are black. The colour of the eyes varies from honey yellow to brown. The white of the eye and the haw should not be visible.

Faults: Large, round eye structure, drooping eyelids, light yellow eye colour.

Nose and muzzle

The nose is prominent and blunt, with large nostrils. When the mouth is closed and observed from the side the nose is rectangular in profile. The muzzle is completely black including the lower jaw. There can be a black spot on the cheek. The structure of the jaws is strong. The teeth are well placed in the upper and lower jaws and upper and lower jaws close in a scissor or level bite. Jaws are strong. Black lips are pendulous enough to cover the lower jaw, but tight enough not to cause slobbering. The colour of the tongue is pink.

Faults: Extremely pendulous lips; narrow, long nose.

Ears

The ears are medium-sized, pendant and triangular in shape, rounded at the tips, placed at the outer edge of the head and set a little higher than the level of the eyes. The front edge of the ear can be measured to a spot near to the cheek and when pulled forward should have the length to overlap the eye. The colour of the ears is black, complementing the mask on the face.

Faults: Straight ears; too short or too long ear size.

Neck

The neck is slightly shorter than head length, thick, well muscled, slightly arched where it meets the head. Slight dewlap, especially seen in males.

Faults: Too short or too long neck proportions; weak neck.

Body structure

The body is well proportioned and strong. The back line flows gently from the shoulder, runs parallel to the ground and ends with a slightly arched tail end. The chest reaches down to the elbows; the ribs are substantial; abdomen is slightly drawn in. The loin is well muscled. Shoulder is strongly constructed and well muscled and at the same height as the rump. The parts of the body are firm, well muscled and without fat. The proportion of the shoulder height and body length is 1:1.2. This proportion gives the dog a slightly rectangular appearance. The proportion of chest width (width across shoulders) and chest depth (width across between withers and sternum) is 1:1.5.

Faults: Narrow and weak chest or cylinder-shaped body structure; extreme thinness.

Legs

The forelegs and hindlegs are large-boned, well muscled, strong and move in close co-ordination with the rest of the body. When observed from the front, the forelegs are parallel and straight to the ground; elbows are close to the chest. When observed from the back, hocks are parallel and straight to the ground. Hind legs are strong with moderate stifle angulation.

Faults: Weak or poorly muscled legs; over- and under-angulation of the knee; hocks turning in or out.

Feet

The feet are large, strong and well arched. The nails are short and blunt. The colour of the nails can be white or black. The pads are well cushioned, dark in colour and firm. Hind dewclaws can be seen in some individuals. However, this is not a requirement.

Faults: Narrow or splayed feet.

Tail

The tail reaches to the hock. The hair on the tail is denser than on the body. When relaxed the tail is carried straight down to the hocks with the tip slightly curled upwards. When alert, the tail forms a single or double curl. The curled tail is carried in line with the spine, not falling to either side of the hip.

Faults: Tail with too long hair (feathering) or with thin hair; insufficient curl; straight tail.

Coat

The Kangal Dog is a short-coated breed. It has a double-layered coat structure formed of short and longer hair. The hair in the outer layer is longer and coarser. The undercoat is soft and dense. The hair on the neck and shoulder areas is longer than the hair on the other body parts. The hair on the face, head and ears is very short.

Faults: A coat structure of too short or too long hair; wavy coat.

Colour

Pale grey, pale yellow, pale brown coat colours can be seen. White colour markings can only be accepted on feet, up to the knees, and on chest. Characteristic black mask and ears. Other than these markings, solid overall coat colour is required.

Faults: Lack of black mask; white markings on the chest and feet extending into main coat colour.

Movement

The Kangal Dog has a calm and self-confident gait, suggesting inherent power and agility. The back remains straight when walking and at slow speed it can be observed from the side that fore and hind legs move parallel to each other (pacing). When trotting, diagonally opposite legs move in parallel. At the walk and the trot, the head and neck are held level with the line of the back. Strides are of moderate length, not short-stepping or over-reaching. As speed increases, so does the tendency to single-track.

Weight

50–70 kg in male dogs, 40–55 kg in bitches.

Height

70–85 cm in male dogs, 65–75 cm in bitches.

Disqualifications

• Unilateral or bilateral cryptorchidism

• Brown nose

• Albinism Harming stock (chasing, biting, killing); shy or fearful behaviour; failure to stay with the flock; extreme and uncontrolled aggression

• Lack of black mask; white markings on face

• Blue, green, black eye colour

• Undershot or overshot jaw

• Tail not curled over back when alert

• Colour other than the stated standard coat colours; multicolour or striped coat colour; markings on any part of the coat other than below knees and chest.

The Kangal Dog is also a recognized pedigree breed with published standards in Australia, New Zealand, South Africa and United States (by the United Kennel Club but not the American Kennel Club). It is not yet recognized by the English Kennel Club or the Fédération Cynologique Internationale.

Evo gospodo, standard pasmine KANGAL priznat od strane Turskog kinološkog saveza (KIF):

TURSKI PASTIRSKI PAS - KANGAL

Standard

Poreklo: Republika Turska

Patronat: Turska

Datum publikovanja originalnog standarda:

Upotreba: Pas čuvar i pastirski pas

Klasifikacija FCI:

KRATAK ISTORIJSKI PREGLED:

Prema najtačnijoj teoriji o ne evropskom poreklu pastirskih pasa, turski pastirski pas – Kangal

najverovatnije vodi poreklo od drevnog psa čuvara stoke koji je sa migracijama naroda, koji su

se bavili primitivnom stočarstvom, došao na područije Anadolije iz Centralne Azije između

10.000. godine PNE do 1300. godine NE. Jedno od tih plemena nazvanih Kayi klan biolo je

osnivač Otomanske imperije.

Smatra se da je današnji izgled anadolskih pastirskih pasa uključujući i Kangla formiran

početkom 12. veka kada je formirano i Otomansko carstvo. Osnovna uloga Kangala u regionu

svog postanka grada Sivasa i Istočne Anadolije bila je zaštita stada ovaca od napada divljih

predatora u različitim vremenskim i geografskim uslovima.

Danas je prisutan u svim delovima Turske gde se obavlja ispaša stada, gde mu je namena i dalje

ostala ista i gde pokazuje iste osobine kao i njegovi preci.

OPŠTI IZGLED:

Molosoid, snažne do snažno grube konstitucije. Kompaktno telo prekriveno je gustom dlakom.

Oblik tela je pravougaoni.

Veličina: Visina grebena 65-78 cm. uz toleranciju od +/- 2 cm.

Značajnije proporcije: Dužina glave je 39-40% visine grebena. Dužina lobanje je 56-60%

dužine glave. Profilne linije njuške i lobanje su divergentne. Dužina tela je za 10-12% veća od

visine grebena.

Grupa 2

Pinčeri i šnauceri – molosi i švajcarski

pastirski psi

Sekcija 2.2 Tip planinskih pasa

Bez radnog ispita Karakter: veoma oštar kada čuva poverenu mu imovinu ili stado, dobroćudan, mirnog

temperamenta, hrabar, dostojanstven. Odan gospodaru i u njegovom prisustvu potpuno miran.

Neustrašiv i nepodmitljiv.

1.GLAVA

1.1. Lobanja: Nesme biti pljosnata. Zaobljena sa svih strana.Očni lukovi jasni ali nisu preterano

izraženi. Čeona brazda vidljiva ali nije duboka. Potiljna kost vidljiva ali ne preterano izražena.

Širina glave je 52-57% dužine glave. Uzdužna osa lobanje je duža od poprečne. Lobanja se blago

sužava ka ličnom delu.

1.2. Stop: Ugao stopa veći od 90 stepeni. Stop jasan ali ne preterano izražen.

1.3. Njuška: Kraća od lobanjskog dela. Dužina njuške je 40-44% dužine glave. Na mestu prelaza

lobanjskog dela u njušku širina njuške je 24-28% dužine glave. Na tom mestu dubina njuške je

32-36% dužine glave. Oblik njuške je tupo klinast, blago se sužava ka nosnoj pečurci. Linija

nosnika od stopa ka nosnoj pečurci je blago padajuća

1.4. Nosna pečurka: Nesme biti ni iznad ni ispod linije nosnika. Mora biti velika sa dovoljno

velikim nozdrvama. Nosna pečurka kao i unutrašnjost nozdrva moraju biti pigmentisani. Kod

pasa sa crnim oznakama na telu pigment je crn, a kod onih sa svetlijim oznakama pigment je

svetliji.

1.5. Usne: Moraju dobro prilegati uz koštanu osnovu. Srednje su debljine. Gornja usna neznatno

prelazi preko donje. Spoj usana slabo izražen. Donja usna mora biti napeta, dobro priležuća uz

vilicu, nesme biti opuštena. Ivice usana kao i sluzokoža usana moraju biti pigmentisani.

1.6. Zubalo: Vilice moraju biti dobro razvijene,snažne. Zubi pravilno raspoređeni u vilicama.

Snažni zubi. Zagriz makazast, kleštast ili obrnuto makazast. Nedostatak prvih premolara (P1) ne

utiče na ocenu.

1.7. Oči: Krupne, bademaste. Niti upale niti buljave. Boja mora biti u skladu sa bojom dlake.

Poželjne su što tamnije. Očni kapci dobro priležu na očnu jabučicu. Rubovi očnih kapaka moraju

biti pigmentisani. Pogled mora biti smiren i neustrašiv.

1.8. Uši: Usađene u visini zamišljene linije koja spaja vrh nosa sa unutrašnjim očnim uglom ili

neznatno niže.Trouglastog su oblika. Boja dlake na ušima mora biti kao boja maske. Prednji rub

ušiju naleže na glavu, ako nisu kupirane.

2. VRAT

Srednje dužine, 35-40% visine grebena. Gornja linija vrata blago je zaobljena, a donja ravna.

Ugao koji vrat zaklapa sa horizontalom je 35-40 stepeni. Vrat je povezan sa telom i glavom bez

naglih prelaza. Koža na vratu mora dobro prilegati na mišićnu osnovu. Bez fanona. 3. TELO

3.1. Izgled u celini: Nesme delovati zdepasto, mora biti snažno, dobro povezano, balansirano.

Dužina tela je za 10-12% veća od visine grebena. Nadgrađenost je rasna odlika, krsta su do 4%

viša od grebena. Leđna linija, od grebena do krsta, nije ravna već blago ulegnuta. Središnja tačka

leđa je 4-5% niža od grebena.

3.2. Greben: Snažan, dobro povezan, blago izražen.

3.3. Leđa: Moraju biti snažna i široka, ne previše duga. Tokom kretanja moraju biti što mirnija.

3.4. Grudni deo leđa: Mišićav, snažan, dobro povezan sa grebenom i slabinama.

3.5. Slabine: Snažne, kratke, kod ženki mogu biti nešto duže. Posmatrano iz profila blago

konveksne. Mišićave, dobro povezane sa grudnim delom leđa i sapima. Blago prikupljene.

3.6. Sapi: Srednje dužine, 30-35% visine grebena. Mišićave, dobro povezane sa slabinama. Sa

horizontalom zaklapaju ugao 25-30%

3.7. Grudni koš: Mora biti prostran. Obim grudnog koša je 10-15% veći od visine grebena.

Dubina grudi je 33-45% visine grebena. Širina grudi (mereno iza lopatica) je 27-37% visine

grebena. Rebra su snažna, nikada bačvasta.

3.8. Prsa: Mišićava, snažna. Vrh grudne kosti nalazi se na visini od 65-75% visine grebena.

3.9. Donja profilna linija i stomak: Stomak je blago pribran. Donja profilna linija se blago

uzdiže od profila grudne kosti ka bokovima.

4. REP

Gornja linija repa je kontinuirani nastavak linije sapi. Visina korena repa je 5-10% niži od visine

grebena. Rep je u korenu veoma snažan, a debljina mu se postepeno smanjuje ka vrhu. Opušten

dopire do skočnog zgloba, ali zbog blage povijenosti na kraju deluje nešto kraće. Povijenost

poslednje tzrećine može biti jača tako da opbrazuje krug.

U mirovanju rep je nošen sabljasto ispod linije leđa. U akciji nošen nešto više. Dozvoljeno je

nošenje i iznad linije leđa, ali ne vertikalno. Rep može biti i zavijen i tada naleže na središnju

leđnu liniju. Zavijen rep nesme biti nošen sa strane tela.

5. EKSTREMITETI

5.1. Prednje noge: Kosti prednjih nogu su snažne. Indeks koščatosti je 21-22. Mišići su suvi i

čvrsti. Prednje noge su međusobno paralelne. Visina lekta je 50-55% visine grebena.

5.2. Plećka: Srednje duga. Dobro prileže uz telo. Sa horizontalom zaklapa ugao 45-55 stepeni.

Rameni ugao je od 90-110 stepeni 5.1.2. Nadlaktica: Mora biti mišićava i snažna. Prileže uz telo. Nadlaktice su međusobno

paralelne.

5.1.3. Podlatica: Kosti su snažne. Razvijeni mišići. Lakat se nalazi u liniji koja je paralelna sa

srednjom vertikalnom ravni tela. Ugao lakta je 110-130 stepeni.

5.1.4. Prednje šaplje: Nalazi se u produžetku vertikalne linije podlaktice. Mora biti čvrsto,

dobro povezano.

5.1.5. Prednje došaplje: Posmatrano od napred nalazi se na vertikalnoj liniji koja prolazi kroz

osu podlaktice. Sa vertikalom zaklapa ugao 20 -30 stepeni.

5.1.6. Šape: Okruglaste. Prsti moraju biti snažni, zaobljeni, međusobno prikupljeni. Nokti tamno

pigmentisani. Kod pasa sa svetlijom bojom dlake nokti mogu biti nešto svetliji. Jastučići moraju

biti elastični, puni, čvrsti, pigmentisani. Među prstima je razvijena „plivajuća kožica“.

5.2. Zadnje noge: Međusobno su paralelne. Moraju biti snažne, ali ne preteške. Stavovi moraju

biti pravilni uz odgovarajuće uglove.

5.2.1. Butine: Široke, mišićave,snažne. Dužina je oko 33% visine grebena. Međusobno su

paralelne, kao i sa srednjom osovinom tela. Sa horizontalom zaklapa ugao od 55-75 stepeni.

5.2.2. Potkolenica: Mišićava, snažna. Međusobno su paralelne. Sa natkolenicom (koleno)

zaklapa ugao od 110-145 stepeni.

5.2.3. Skočni zglob: Mora biti čvrst, širok, skladno završava zadnje došaplje. Visina skočnog

zgloba (od zemlje do vrha zgloba) je 25-35% visine grebena. Ugao skočnog zgloba je 120-150

stepeni..

5.2.4. Zadnje došaplje: Snažno, dobro razvijeno. Visina je u zavisnosti od visine skočnog

zgloba. Moguća je pojava zaperaka.

5.2.5. Šape: Nešto izduženije od prednjih. Ostale karakteristike kao kod prednjih.

6. HOD

Kangal se mora kretati skladno, harmonično. Pri kretanju nesme biti grča niti trzaja. Tokom

kretanja leđna linija mora biti što mirnija. Ne toleriše se uvijanje leđa tokom kretanja. Pas se

najradije kreće srednje dugim kasom, galop nije karakterističan, a ako galopira skokovi su dugi,

ali je galop tromiji. Psu koji loše hoda smanjuje se ocena bez obzira na eksterijer.

7. KOŽA

Srednje debela, dobro prileže uz telo i glavu. Ne sme praviti fanon.. Obojenost je u zavisnosti od

boje dlake. Mora biti pigmentisana. 8. SLUZOKOŽA

Sve vidljive sluzokože moraju biti pigmentisane. Intenzitet pigmentacije i boja sluzokoža zavise

od obojenosti psa.

9. DLAKA

Gusta, bujna. Dobro pokriva telo. Na glavi i nogama nešto kraća nego na telu. Dlaka nesme biti

svilasta, tanka. Mora biti čvrsta. Podlaka je gusta, finija od pokriovne dlake. Dužina dlake na

grebenu je 3-7 cm.

10. BOJA

Osnovna bela boja nije dozvoljena. Boja je od krem boje do tamno sive u svim nijansama. Telo

je jednobojno. Na nogama je moguća svetlija boja na kojoj se mogu pojaviti prskane ili tačkaste

tamnije oznake. Tigravost je dozvoljena ali nije poželjna. Belina je dozvoljena jedino na prsima i

vrhu repa. Na prsima u prečniku ne veća od 10 cm. Na glavi je obavezna maska koja je do nivoa

očiju crna, a na lobanji svetlija. Uši su crne, kao maska. Vrh repa može biti beo ili crn, ne duže

od 10 cm. posmatrano od vrha repa ka korenu.

MANE:

Svako odstupanje od gore navedenih tačaka mora se smatrati manom koja treba da bude

sankcionisana proporcionalno stepenu njene izraženosti i uticaju na zdravlje i dobrobit psa.

DISKFALIFIKACIONE MANE:

• Predgriz ili podgriz, iskrivljena vilica

• Monorhizam i kriptorhizam

• Nedostatak više od 2 P2

• Nedostatak bilo kog zuba sem P1 i P2

• Ektropium i entropium

• Rep nošen u stranu bez kruga

• Boje u suprotnosi od gore propisanih

• Agresivnost

• Obojene i/ili različito obojene oči

N.B.: Mužjaci mora da imaju dva normalno razvijena testisa, potpuno spuštena u skrotum.

Vlade, blaga nadgradjenost je dozvoljena kod svih pastirskih rasa, ali je ovo prvi put da vidim da je po standardu nagradjenost pozeljna.

Mislim da su autori standarda naveli ovakav izgled rase, zbog toga sto je preko 90% radnih pasa nagradjeno, a tu nadradjost upravo diktiraju uslovi u kojima pas zivi i radi, a posebno u brdsko-planinskim predjelima. Znaci, kod radnih pasa, nadgradjenost je stecena, a ne urodjena osobina.

Ako uzmemo u obzir, da je od svih pastirskih rasa, upravo najveci procenat radinh pasa medju kangalima, ne treba da cudi ovakva odrednica u standardu.

Nadgrađenost ne mora značiti i da leđa nisu jaka

Ona može biti i nasljedna tj nasljeđuje se

Rudi Kelle tj. čovjek koji je 1. uvezao najvjerojatnije KO u Jugoslaviju je objašnjavao ako nadgrađenost

nije prevelika da je pas takvom podbočenošću sa večom snagom u frontalnom sudaru

Drasko Ivanovic 92

Hvala na odgovoru pa zanima me kako bi usporedio Sa svojim

I tudjim psi.ma ,mojim KO I SAO

I opcenito da mogu komparirati Sa drugima unutar Kangal pasmine

Nisam automatsk.i rekao da je vec.e I tez.e bolje

Kao prvo želim pozdraviti sve kinologe i ljubitelje ove prelijepog storenja "PSA".Inaće već dugo se družim sa čovjekovim najboljim prijateljom i imao sam mnogo iskustva sa mnogi pasmina koje sam imao u vlasništvu krenuvši od labradora,bernandinca,Cane Corsa ,Rodezijskog Riđbeka i i "KANGALA" PSA KOJI MI JE ZA VEOMA KRATKO VRIJEME OSVOJIO SRCE i pokazao se uistinu znatno drugaciji od svih predhodno pomenuti pasmina.

Kangal je pas velike duše i hrabrog srca i znatno izražene inteligencije.To je pas koji nije mnogo nametljiv i napadan ..zna taćno kako gdje da se postavi i pokaže.Za porodicu je isto kao i labrador igra druženje i mazenje, ali sa sigurniošću mogu reci da je neprikosnoven ćuvar..pas koji čuva srcem i taćno zna sto u je posao..

E sada ukratko o mojoj Kangal ženci po imenu Asi ..01.1.2013. je taćno napunila 7 mjeseci..

Nakon dugog i opsežnog citanja o toj prelijepoj pasmini odlucio sam da potrazim izvornu ženku kangala .Vjerujte da stvarno nije bilo lako pronaci psa koja bi na osnovu svega procitanog vezano za standar trebala ispuniti moje ocekivanja vezano za standar.I na kraju sam ipak uspio ..Majka moje Asi je starija kangal žeka jedih od prvih kangala u BiH i na ovim prostorima a to je Starija ženka Hadžije iz ilijasa...Otac moje asi je Toros a za kojeg svi koji išta znaju o kangalima na ovim prostorima znaju o kojem psu je rijeć..

Evo sada koja slikica..Asi

Kao prvo želim pozdraviti sve kinologe i ljubitelje ove prelijepog storenja "PSA".Inaće već dugo se družim sa čovjekovim najboljim prijateljom i imao sam mnogo iskustva sa mnogi pasmina koje sam imao u vlasništvu krenuvši od labradora,bernandinca,Cane Corsa ,Rodezijskog Riđbeka i i "KANGALA" PSA KOJI MI JE ZA VEOMA KRATKO VRIJEME OSVOJIO SRCE i pokazao se uistinu znatno drugaciji od svih predhodno pomenuti pasmina.

Kangal je pas velike duše i hrabrog srca i znatno izražene inteligencije.To je pas koji nije mnogo nametljiv i napadan ..zna taćno kako gdje da se postavi i pokaže.Za porodicu je isto kao i labrador igra druženje i mazenje, ali sa sigurniošću mogu reci da je neprikosnoven ćuvar..pas koji čuva srcem i taćno zna sto u je posao..

E sada ukratko o mojoj Kangal ženci po imenu Asi ..01.1.2013. je taćno napunila 7 mjeseci..

Nakon dugog i opsežnog citanja o toj prelijepoj pasmini odlucio sam da potrazim izvornu ženku kangala .Vjerujte da stvarno nije bilo lako pronaci psa koja bi na osnovu svega procitanog vezano za standar trebala ispuniti moje ocekivanja vezano za standar.I na kraju sam ipak uspio ..Majka moje Asi je starija kangal žeka jedih od prvih kangala u BiH i na ovim prostorima a to je Starija ženka Hadžije iz ilijasa...Otac moje asi je Toros a za kojeg svi koji išta znaju o kangalima na ovim prostorima znaju o kojem psu je rijeć..

Ovo je Asi sa 2,5 mjeseca nekupira ..

a sledece su kako moja bebica izgleda danas sa puni 7 mjeseci 70 cm u grebenu i oko 60 kg

evo jos koja slikica nadam se da se smije tolko postaviti..a ako ne sorry admin novi sam na forumu

Ovo je Asi sa 2,5 mjeseca nekupira ..

a sledece su kako moja bebica izgleda danas sa puni 7 mjeseci 70 cm u grebenu i oko 60 kg

ova slika je obisla ceo svet na facebooku skoro 4.000 lajkova 400 podjela i puno komentara nadam se pozitivnih jer su na turskom jeziku

Drug ovo je stene od pasa Edina Memeleđijie ..dobra krv i psi..među boljim iu BIH (y)

Dragi moji, imam jedno pitanje za vas, budući da svi imate kangale i znate toliko o njima. Naime, nedavno smo usvojili jedno štene koje smo našli na ulici (kasnije smo saznali da ga je neko donio i ostavio pored lokalne prodavnice u kartonskoj kutiji ). Štenac je imao oko dva mjeseca, nije počeo ni mijenjati zubiće. Elem, nakon posjete veterinara, on nam je saopštio da ga naš Riki (da, djeca su mu dala to muževno i opasno ime :)), veoma podsjeća na kangala. Mi do tada nismo ni znali za tu rasu, tako da smo malo guglali, i ostali smo u nedoumici. Našli smo na mnogo slika na netu, i neke su nas potpuno ubijedile da on i jeste kangal, a onda, opet, čovjek nikad ne može biti siguran. Kakogod bilo, on je naš ljubimac, i potpuno smo oduševljeni njegovim karakterom (hrabar, radoznao, pun energije...), kao i njegovim fenomenalno brzim rastom. Sad mu je pet mjeseci (otprilike) i visina mu je 50 cm, od hrbata do zemlje. Ono što me intreresuje je, možete li mi reći ima li istine u tome da je on kangal? Evo slika kad je bio štene, i jedna od nedavno.

:)

(police)

ova slika je obisla ceo svet na facebooku skoro 4.000 lajkova 400 podjela i puno komentara nadam se pozitivnih jer su na turskom jeziku

Drug ovo je stene od pasa Edina Memeleđijie ..dobra krv i psi..među boljim iu BIH (y)

znam,od njega sam i uzeo abi,inace Edo je dobar uzgajivac i covjek

Dragi moji, imam jedno pitanje za vas, budući da svi imate kangale i znate toliko o njima. Naime, nedavno smo usvojili jedno štene koje smo našli na ulici (kasnije smo saznali da ga je neko donio i ostavio pored lokalne prodavnice u kartonskoj kutiji ). Štenac je imao oko dva mjeseca, nije počeo ni mijenjati zubiće. Elem, nakon posjete veterinara, on nam je saopštio da ga naš Riki (da, djeca su mu dala to muževno i opasno ime :)), veoma podsjeća na kangala. Mi do tada nismo ni znali za tu rasu, tako da smo malo guglali, i ostali smo u nedoumici. Našli smo na mnogo slika na netu, i neke su nas potpuno ubijedile da on i jeste kangal, a onda, opet, čovjek nikad ne može biti siguran. Kakogod bilo, on je naš ljubimac, i potpuno smo oduševljeni njegovim karakterom (hrabar, radoznao, pun energije...), kao i njegovim fenomenalno brzim rastom. Sad mu je pet mjeseci (otprilike) i visina mu je 50 cm, od hrbata do zemlje. Ono što me intreresuje je, možete li mi reći ima li istine u tome da je on kangal? Evo slika kad je bio štene, i jedna od nedavno.

:)

ovo je neki mix sa sarplanincem mozda kangal- sarplaninac al nisam siguran

Ovo je mjesanac koji ima krvi sarplaninca kojem je otac ili majka cistokrvni sarplaninac...meni prelijepo izgleda ;-)

:) Hvala, i nama je prelijep. Imate li neki savjet kome od uzgajivača (u blizini Sarajeva) bismo ga mogli odvesti na 'procjenu' - ne da me zanima radi prestiža, već čisto da znam šta da očekujem od psa generalno i kako da mu najbolje pristupim, pošto ga držimo u stanu. Hvala mnogo.