Samo je malo radniji.

to je onda dobro.... :mrgreen:

#43 eski-marko

eski-marko

• Members
  • ZnačkicaZnačkica
  • 163 postova

Postovano 28 October 2010 23:27

Novo gvinejski pevajuci pas! zaista retka vrsta!!!

#44 genuast

genuast

• Members
  • 66 postova

Postovano 03 November 2010 19:01

Ciobanesc Romanesc CORB

Postovana fotografija

ORIGIN: Romania
DATE OF PUBLICATION OF THE ORIGINAL VALID STANDARD:
USE: shepherd dog for sheep and cattle. Excellent dog
security.
FCI CLASSIFICATION: Group II Miniature Pinscher, Molossoizi, Cattle Dogs
Swiss mountain and other breeds
Section 2.2 - Molossoizi, mountain type
Without working trial
BRIEF HISTORY: Romanian Shepherd CORB is a natural breed which was formed in
area of the Southern Carpathians and Carpathian regions (Dambovita, Arges, Prahova,
Brasov). In this region, the races are very popular and used
successful to guard flocks and property. This dog is known for generations
as "Corbi" because of their black coat. Although its area of distribution
is relatively small, because of its current population is large.
National standard was drawn up in accordance with the model established by Assembly
FCI General in Jerusalem in 1987 and was approved by the Board A.Ch.R. to
on 11/14/2008.
GENERAL APPEARANCE: Large, impressive, courageous and proud. SEXUAL
well marked, with males being more powerful, the larger, more robust than females.
His robe is black, at a rate of at least 80% with white markings on chest and paws.
White markings having any aspersion.
IMPORTANT PROPORTIONS:
- The ratio between snout length and skull length is slightly below par, the bot is
slightly short of length roughly equal to the skull.
- Body length is slightly larger than the height at the withers, the shape
rectangular.
- Scapular-humeral stifle articulation is moderate (about 100-110 degrees).

BEHAVIOUR / TEMPERAMENT: Balanced, calm with a very instinctive guard
developed fully subordinate its masters. It is distrustful of strangers. Very good
livestock guard dog, brave and combative in the face of potential predators (bear, wolf).
Its bark is deep, powerful and can be heard from a distance.

HEAD: Strong, solid, well-chiseled forms, never angular or expression
repulsive. Head with a proud port, built over the back line.

CRANIAL REGION:
Skull: Sufficiently broad, square, length and width approximately equal. Axes
longitudinal skull and muzzle are almost parallel. Skull, viewed from the front, is
slightly curved, seen in profile is almost flat skull width: male 16-18 cm,
females 15-17 cm. Zygomatic arches are under developed. Occipital protuberance
is easily marked.
Stop: Moderately marked.

FACIAL REGION:
Nose: Well developed and broad, black.
Bot: tronconic, length slightly greater than or equal to the skull, well developed,
narrows progressively towards its extremity but never becomes sharp, the width and
its depth is equal.
Lips: Thick, slightly fallen, covering the lower jaw line, strongly pigmented.
Jaws / Teeth: Strong, complete dentition with teeth healthy, well established, the
white, scissor bite or pincer. Scissor bite is reversed
accepted.
Cheeks: Not prominent.
Eyes: Small in relation to the head, almond-shaped and oblique, Amber
the lighter shades to dark shades. Eyelids are well pigmented.
Ears: slightly above eye level, in the shape of "V" with the tip slightly
rounded, hanging close to cheeks. Stretched ears exceed corner
lips.

NECK: Moderate length, thick and strong, with a slight dewlap.

BODY: Solid, vigorous.
Topline: Horizontal.
Withers: Strong scored.
Back: well supported and very muscular.

Sale: very muscled.
Croup: Muscled and moderately sloping to the tail.
Chest: Broad and High, reaching elbow, ribs well sprung.
Bottom line: A little high.

TAIL: Set quite high. At rest, it is worn down, gently curved tip
in its last third. Elongated, reaching down to the hock or even below, the
dog is alert or in action, it is carried high, sometimes above the topline but
one never feels the curved sides.

STATES: With strong bones.
FOREQUARTERS:
Overall view: Seen from the side and front, side, upright limbs.
Shoulders: Long blades, strong and oblique, well, very muscular. Angulation
scapular-humeral of about 100-110 °.
Brat: Moderately long and muscular.
Elbows: Close to the body, moving easily.
Forearm: Strong and not too long.
Carp: Solid.
Metacarpal: Short, seen in profile is nearly straight.
Fore: The rounded shape (cat's paw) and compact, nails
black or gray.

HINDQUARTERS:
Overview: Very muscular and strong, upright.
Thigh: Moderately long, broad, very muscular.
Stifle: The femur-tibial angle is approximately 110 °.
Lower thigh: Medium length, muscular.
Hocks: Seen in profile, is wide and with angulations, seen from behind, is located in
a plane parallel to the plane of the body.
Metatarsus: Robust and net, with perfect aplomb. This spurs should not be
penalized.
Feet: Very slightly longer than the previous compact and powerful
nails black or gray.

GAIT / MOVEMENT: Regular and casual, as seen from the front and rear limbs
straight. Trot movement amplitude is the preferred medium.

SKIN: Thick, tight, dark-gray color.

COAT:

HAIR: Hair is short on the head and front limbs. The body hair is
abundant, straight, thicker and harder, reaching a length of 7-10 cm. The undercoat is
short and often. On the neck, the hair is longer and forms a ridge, posterior face
limbs, profuse hair form. The tail is bushy, being
covered by a longer and thicker hair.

COLOR:
Fund must always be black (raven) on at least 80% of the surface
body, with white markings on the chest and forelegs. On the front
White markings should not metacarpus joint level, but can climb
back to near the elbow. Not allowed Sprinkle black or other colors
on the white background. This white on top of the rear legs are not penalized. The value
approximately the same specimens with more black will be preferred. Coat with reddish tints,
due to prolonged exposure to sunlight during the summer will not be penalized.

SIZE AND WEIGHT:
Height at withers: Males: 70-80 cm, 75 cm ideal
Females: 65-75 cm, ideal height 70 cm
Weight: In proportion to the size.

FAULTS: Any departure from the foregoing is a defect which would penalize
depending on the seriousness of such misconduct.
Overweight or exaggerated aspect molossoid.
Sexual characters not sufficiently marked.
Missing multiple teeth.
Copies obese or without force.
Felting hair or short (less than 6 cm).
Queue run, in the form of a ring, worn on the flank.
Feet, twisted to the outside or inside.
Elbows out.
Slow motion.

SERIOUS FAULTS:
Foreign phrase race.
Eyes round, protruding.
Erect ears.
Very short hair.
Curly hair or texture other than that provided by the standard.
Yellow eyes with expression Kite ..
Heterochromia eyes (squinting).
Cow hocks.

ELIMINATING FAULTS:
Aggressive or timid.
Subject atypical.
Undershot upper or lower.
Absence of incisors and canines.
Over 30% white markings on the body.
Other than those described in standard colors.
Tail absent or atrophied.
Height under 65 cm in males.
Height under 62 cm in females.

Any dog clearly showing physical or behavioral abnormalities will be
disqualified.

#45 Mili

Mili

• Members
  • 39 postova

Postovano 28 November 2010 14:36

zanimljiv pas , slican je bob-u..... :mrgreen:

Samo je malo radniji.

Da upravu si,ovo su veoma ostri psi,ima 20tak takvih u mom selu,covek dovezo jedan par,muzijaka i zenku iz rumunije i prodavao stence po selu,psi su dosta krupni,medjutim muzijak je crko pa covek hoce da pari mioritika sa mojim SOP-om,sta mislite kakvi ce to stenci izaci,moj sop ima duzu dlaku ali je veoma ostar ali i poslusan...

#46 Mirko1986

Mirko1986

• Members
  • ZnačkicaZnačkicaZnačkicaZnačkica
  • 1657 postova

Postovano 22 December 2010 02:24

Moz dobri psi da budu a moze i pakleni pa ces morati da ga utepas ako ujede nekog jbg

#47 Maximko

Maximko

• Members
  • 90 postova

Postovano 08 January 2011 11:54

Samo je steta sto su Turci zabranili izvoz Kangala. :(

#48 ASTERIX-PABLO

ASTERIX-PABLO

Advanced Member

• Members
  • ZnačkicaZnačkicaZnačkica
  • 712 postova

Postovano 24 March 2011 20:42

Samo jedan mali osvrt na Kangala.

Kangal danas nije bas toliko redak u Turskoj, prevashodno zahvaljujuci Turskoj vladi koja podrzava njihov razvoj i opstanak. Dobri Kangali se danas mogu videti u svim krajevima Turske, ali je njihova prodaja van granica ove zemlje zabranjena i kaznjiva zatvorom.

Sve price odgajivaca van Turske da poseduju ciste primerke treba uzeti sa velikom rezervom bas zbog ove zabrane koja je na snazi dobar niz godina, pogotovo tvrdnje americkih odgajivaca i njihovih klubova. Mnogi pricaju da je ova rasa na zapadu registrovana kao Anadolski ovcar sto jednostavno nije tacno. Pod tim imenom su u zapadnoj Evropi i Americi registrovani nezeljeni mesanci svih pasa koji obitavaju u Turskoj: Karabasi (Kangali), Akbasi, Juruci i Karst psi, pa cak i psi koje Turci nazivaju Sokak Kopedji tj. u bukvalnom prevodu "ulicni psi" ili lutalice koje su vesti Turski trgovci uvaljivali strancima sa dubokim dzepom zeljnim "egzoticnih rasa". Ako pitate turke za Anadolskog ovcara, posteni ce vam reci da tako nesto ne postoji, a ovi drugi ce pored tvrdnje da tih pasa ima verovatno i pokusati da vam prodaju nekog. Klonite se njih jer inace ce te zavrsiti sa stenetom nekog od tih "egzoticnih" miksova u vasim rukama.

Boja Kangala nije sivo smedja do tamno siva vec boje slame od svetlijih do tamnijih nijansi sa obaveznom crnom tj. tamnom maskom na glavi. Ova boja se naziva Karabas ( u prevodu: crna glava) i ta rec se jako cesto koristi kao drugo ime za Kangala u Turskoj. Ista rec (Karabas) se koristi i za jedan varijetet Sarplaninca koji je iste obojenosti. Kangali nemaju bele sape, ali mogu imati male bele oznake na prstima i grudima koje su ipak vrlo nepozeljne!

Ma ima ih i kod nas dosta i gde hoces,nije problem da se nadje,anadolci su malo manji i lakse gradje od kangala,pa su i samim tim slabiji tako da ih manje koriste za sportove i ne uzimaju ih stranci jer nisu nizasta.
Malak zovu turci te mixeve sa kangalom,mesaju razne mastife sa kangalom za borbe ih koriste.Inace sve gluposti koje mozete da nadjete na netu o njima slobodno ne citajte i ne gledajte na youtube,to su reklame za glupake sa zapada koji nasedaju na te price.Kangal je normalan pastirac temperamenta vrlo slicnog izvornom sarplanincu.Kod nas ima jako dobrih primeraka,jedan je cini mi se bio i sampion turske pa je zavrsio ovde i dao dosta potomaka,necu da pominjem ime posto ne znam vlasnika pa ni sta vlasnik misli o tome.
Inace nose se ravnopravno sa dobrim izvornim sarplanincima u njihovoj sferi delovanja i sa volkodavima sa ovih prostora ali ne prijavljuju ih za otvorena takmicenja za pastirce u svetskoj ligi tako da tu jos nisu dorasli.Po balkanskim sampionatima ih ima.

#49 augustin

augustin

• Members
  • 71 postova

Postovano 24 March 2011 22:24

Samo je steta sto su Turci zabranili izvoz Kangala. :(

To je samo nominativno,kupit možete psa bilo koje rase u Turskoj,problemi nastaju tek na našim carinama,pozzzz

#50 ASTERIX-PABLO

ASTERIX-PABLO

Advanced Member

• Members
  • 712 postova

Postovano 05 April 2011 10:07

Mnogo puta smo čuli da je pas dao svoj život za čovjeka , ali samo je jednoj vrsti to bio razlog postojanja.Drevnom Aryan molossu-Mazari Khorasani psu.Khorasani pas je služio starim Afganistanskim plemenima da riješe nastale zemljišne i plemenske sporove.Uglavom se radilo o nerazjašnjenim sporovima vezanim za vlasništvo nad mjestima za ispašu i vlasništvo nad stadima koza i ovaca.Kada bi nastao sukod svako pleme bi dovelo svog najboljeg psa koji je puštan u ring sa psom iz plemena sa kojim je nastao spor.Vlasnici pobjedničkog psa su proglašavani pobjednicima u nastalom sporu i dobijali su vlasništvo nad mjestima za ispašu ili stadom ili bilo čime što je bilo predmet spora.Bitno je napomenuti da su ishod borbe bezpogovorno poštivale obje strane i pobjednička i strana koja je izgubila spor. Na ovaj način plemena su izbjegavala nepotrebne gubitke ljudskih života.Khorasani pse je odgajao i trenirao“sag-e-bande“ekspert za pse koji nije bio u srodstvu ili ni na koji način povezan sa stranama u sporu.Vođe plemena koji su smatrani ekspertima u ovakvim slučajevima do dolazile su kod “sag-e-bade“ i od njega zatražili naboljeg psa.Izabrani pas je ostajao kod odgajivača do dana borbe.Borba se odvijala u posebno napravljenom ringu ili iskopanoj rupi u tlu .Bitno je bilo da se ring morao nalaziti na neutralnoj zemlji koja nije pripadala nijednom plemenu.Na borbu su imali pravo dolaziti samo muškarci.Psima su vrhovi repova bili obojeni da bi strane u sporu mogle lakše pratiti svog natjecatelja.Psi su se borili do smrti,a ako pobjedik nije ubio drugog psa to su nužno radili vlasnici psa.Zbog svoje agresivne naravi nitko osim vlasnika nije mogao prići psima iako su psi bili veoma umjereni i blagi prema svojim “promotorima“. Kada su rusi okupirali Afganistan uveli su sudove kao način rješavanja sporova.Tako su uništili stare plemenske običaje pa je potreba za ovom pasminom nestala.Također rusi su uništavali pretjerano agresivne pse .Zbog toga preostali primjerci Khorasani pasa su skriveni u Afganistanske planine i nalaze se u vlasništvu nekoliko Mazarskih obitelji koje izrazito ljubomorno čuvaju ove pse.Broj Khorasani pasa nikada nije bio velik jer su “promotori“uvijek držali i trenirali samo nekoliko najboljih pasa.Također izrazito strogo se držalo do toga da se sa Khorasani psima slučajno nebi izmješali drugi psi.Ako se desilo da se za vrijeme tjeranja ženke nemože naći Khorasani mužjak ženka se zatvarala da se nebi slučajno parila sa drugim psima. Inzistiranje na čistoći pasmine se očitovalo i na sljedeći način.Običaj je bio da se pastrirski psi pred noć puštaju sa lanaca u selima .Na ovaj način su se parile ženke iz raznih sela i samim time različitih tipova pasa sa drugim psima. Ali u slučaju Khorasania bilo je zabranjeno zbog njegove naravi da psi ikada budu puštani i da na taj način dođe do parenja sa drugim pasminama. Danas je gotovo nemoguće pronaći ili kupiti ovu pasminu.Vlasnici ovih pasa su uglavnom povučeni, zatvoreni prema strancima i uradit će sve da vas uvjere da su njihovi psi zapravo regularni Sage Kooche psi.Khorasani je na jedan način povezan sa Sage Kooche ali i sa drugim Srednjoazijskim psima.Smatra se i da je povezan i sa Kangalom kao i sa psima sa Kavkaza.Ipak upućeni smatraju da se ipak radi o čistoj i prastaroj Afganistanskoj pasmini.Naravno da je u ovakvim slučajevima nezahvalno govoriti o standardu ili nečemu takvom ali se smatra da je visina Khorasania oko 80cm u grebenu i da se težina kreće oko 80-90kg.

Mogu na netu da se nadju u pristojnom broju snimci ovih pasa,ali su iz akcije tako nje dozvoljeno da se ovde postavljaju.U principu jesu sage kooche mada se taj naziv koristi na jugu zemlje i u pakistanu tj sve su to pod tipovi iste rase ili srodne rase kako je kom volja.To su zapravo iste rase kao i rase od kojih je stvoren SAO ,tako da ih ako tako gledamo mozemo nazvati i tipovima SAO.
Nisam umeo bolje ovo da objasnim :grin: ali u principu istog tipa psi kao i druge izvorne linije SAO.
Lane je odlicno ovde objasnio kako i za sta su se cuvali ovi psi,samo jedno je preuvelicano i to potice iz zapadnih tekstova da se ti psi bore do smrti i da su agresivni na ljude.Ni jedna pasmina kojoj je prevashodno namena za borbu sa drugim psima nije agresivna na ljude.Oni imaju isti temperament kao i druge izvorne rase iz SAO repertoara sa tom razlikom sto je kod njih selekcijom bacen akcenat na borbu a ne na cuvanje ovaca,ali to je jako cest slucaj i sa mnogim drugim sao linijama ,gde se posebno selektuju psi za borbe u odnosu na one koji jure za ovcama.
Odlicni su borci ali ne idu da ubiju protivnika koj se predaje,kao ni bilo koja druga izvorna varijanta SAO,to je ponasanje koje pocinje da se javlja u najnovijim krosevima za borbe i posledica je ubacivanja drugih molosoidnih rasa u izvorne pse,sa ciljem da se dobiju tezi i zesci borci.
Inace postoje razne legende o ovim psima od kojih niko danas ne zna koja je tacna a mnoge zvuce potpuno logicno,kao na primer da je to drevna rasa koja vuce poreklo jos od perioda kada je tu Aleksandar Makedonski prolazio (i talibani veruju da su potomci naroda koj je tu dosao sa Aleksandrom Makedonskim) i sa sobom vodio razne trofejne indijske i persijske mastife,pa su njihovi potomci ukrstani sa lokalnim pastircima.Moze da bude logicno da u toj liniji i ima nesto od mastifa,jer nesto juznije u Pakistanu imamo indijske mastife,tj njihove potomke bully kute koji se koriste za borbe prevashodno.
Bilo kako bilo to je sad sve u domenu nagadjanja oko porekla,a ono sto je fakt,da su psi u tipu SAO i da se ne razlikuju mnogo ni izgledom ni karakterom od ostalih izvornih linija tog tipa.Tacno je da urodjenici nisu nikad bili voljni da prodaju svoje najbolje pse drugima,kao u ostalom ni bilo gde na drugim podrucijima gde je dobar pas stvar prestiza.Ali je tacno da se danas sve moze kupiti za pare pa i da ce ti urodjenici rado pustiti svoje pse za novcanu opkladu sa drugima,kao i da su dosta pasa iz tih izvornih borbenih linija zavrsila u rukama stranaca,pre svega iz podrucija bivseg SSSR koji se bave borbama pasa.Sredinom 90-tih je ponovo posle prvog talasa uvoza za vreme Sovjetskog prisustva u Afganistanu,jedno kratko vreme u tim borbenim krugovima izbila moda na arijskog molosa pa su uvezeni i neki psi pobednici na turnirima,ali je brzo i prosla posto se pokazalo da ovi psi nisu ni u cemu bolji recimo od predstavnika nekih drugih linija npr Turkmenske.

#51 olikan

olikan

Advanced Member

• Members
  • 704 postova

Postovano 29 October 2011 04:06

TARJETA AMARILLA :shock:

Dakle stvarno covek moze da se nasmeje do suza ponekad (clap)
I Kontrola leta ima te upadice

#52 olikan

olikan

Advanced Member

• Members
  • 704 postova

Postovano 29 October 2011 04:09

Evo kao dodatak ovde i dve prethodno opisane rijetke i stare rase :):

Priznata od strane FCI, ali veoma rijetka rasa:

Azawakh - Idii n'ilelli

Ova rasa je jos uvijek nepriznata, a dokazi o njenom postojanju protezu se vec vise od 4 vijeka. I to se desava...

Kineski Foo Pas

promenite avatar :shock:

#53 lane

lane

• Members
  • ZnačkicaZnačkicaZnačkicaZnačkica
  • 1209 postova

Postovano 25 November 2011 22:17

Evo postavio sam ovdje dvije izuzetno rijetke pasmine velikih ovčara iz Irana pa ako nekog zanima.
http://www.balkankin...23469&start=930

#54 sparco

sparco

• Members
  • ZnačkicaZnačkica
  • 180 postova

Postovano 12 January 2012 15:49

ako koga zanima mongolci imaju dva legla u madjarskoj i mogli bi se nabaviti ;)

#55 FEKHRA

FEKHRA

Advanced Member

• Members
  • 614 postova

Postovano 10 January 2013 12:40

Vrlo interesantni psi lane!

#56 hadjidan

hadjidan

• Members
  • 130 postova