Ruski Izvor

Juzhnoruski ovchar

Za pochetak neskoliko fotografija ove predivne rase. Nadam se da i na ovim prostorima ova stara ruska rasa ce naci svoje pristalice, a nadam se da i ove impresivne fotografije velikog zaljubljenika u tu rasu Hieke Dijkstre iz Holandije pomoci u tome :wink:

Na nasim izlozbama nisam imale priliki da vidim ove predivne pse, a iz kataloskih podataka samo sam uspela da vidim jednog psa, prijavljenog na izlozbu u Subotici. Nadam se da ako neko zna, dali ova pasmina postoji u Srbiji i bivsej Jugoslaviji, napisace nam nesto vise o tome.

A sada - uzivajte 8)

album_pic.php?pic_id=1377

album_pic.php?pic_id=1378

album_pic.php?pic_id=1379

Gost Svenja

Mnogo Ti hvala Polina na postavljenim fotografijama. Stvarno su san snova. Uzasno mi je zao sto ne mogu sebi da priustim zadovoljstvo da

budem srecna vlasnica ovakvog jednog prelepog psa (imajuci u vidu njihovu velicinu a narocito karakterne osobine).

Rale to je FCI Grupa 1

Pozdrav

Svenja

Standart JUZHNORUSKOG OVCHARA ima u knjizi standarata JKS. Trenutno nemam dovoljno vremenja da ga prenesem na web, pa ako neko od moderatora ili clanova foruma to uradi - ucinice veliku uslugu svim ljubiteljama kinologije, jer ovi psi svakako zasluzuju paznju. A ja vremenom cu pripremiti prevod nekog ruskog izdanja o rasi, da bi informacije bile kompletne.

Pozdrav!

Gost Petkovic Miroslav

Pozdrav svima!Ja sam dosta puta viđao JRO ovdje na izlozbama.JRO u potpunosti podnosi konkurenciju SAO i KO,to je veoma zestok pas.Smatra se da je došao na obale Crnog mora prilikom kupovine ovaca u današnjoj Španiji za vrijeme vladavine dinastije Romanovih.Ja JRO već dugo vremena posmatram i namjeravam nabavit jedan par.PS:Vidim svi su me prestigli u postavljanju slika JRO. :)

Pozdrav svima!Ja sam dosta puta viđao JRO ovdje na izlozbama.JRO u potpunosti podnosi konkurenciju SAO i KO,to je veoma zestok pas.Smatra se da je došao na obale Crnog mora prilikom kupovine ovaca u današnjoj Španiji za vrijeme vladavine dinastije Romanovih.Ja JRO već dugo vremena posmatram i namjeravam nabavit jedan par.PS:Vidim svi su me prestigli u postavljanju slika JRO. :)

JUZNORUSKI OVCAR

ISTORIJA:

PRVI ZAPISI O OVOM PSU POJAVLJUJU SE U 1762 GODINI,TADA U JUZNIM KRAJEVIMA RUSIJE COVEKU JE POMAGAO VELIKI PAS U CUVANJU STOKE.ALI U TO VREME ON NIJE BIO TAKO VELIKI I DUGODLAK.MALO KASNIJE NJEGA SU POMESALI SA RUSKOM BORZOJ DABI DOBILI NEOCEKIVANU RASU PSA KOJA MNOGO LICI NA OVCU.TAKO DA PSA KOJI BAS NIJE MOGAO DA SE RAZLIKUJE OD OVCE OBUCAVALI SU GA ZA CUVANJE STADA,I TO JE POSLUZILO DA CENA PSA VRLO BRZO SKOCI,ZATO STO VUK NIJE MOGAO DA PRIMETI RAZLIKU I PRILAZIO JE JAKO BLIZU STADU,PA JE JUZNORUSKI OVCAR NAPADAO I BORIO SE SA VISE VUKOVA ISTOVREMENO.TE PSE CUVALI SU I NEGOVALI I NISU DAVALI DA SE MESA SA DRUGIM RASAMA.TAKO DA DO NASEG VREMENA DOSLI SU VRLO CISTOKRVNI PSI OVE RASE,SAMO JAKO MALI BROJ.U 1993GOD NABROJANO JE SAMO 62 PSA,A U 1996 MANJE OD 100.POSTOJE SAMO 3 LINIJE CISTOKRVNIH JUZNORUSKIH OVCARA.

OPIS:

PAS VISE SREDNJEGA RASTA.VISINA 65 CM.

DLAKA-DUKACKA,U PROSEKU 20 CM

USI-VISECE,TROUGLASTE

OCI-OVALNOG OBLIKA,NISU VELIKE,TAMNE

REP-DUGACAK,SPUSTEN NA DOLE

eto nadam se da sam malo pomogla!!!

PRONASLA SAM NA ENGLESKOM NESTO O NJIMA,PA KO VOLI NEK IZVOLI !!!! :D :D :D

Character and Behaviour

SROs are two dogs in one; they have "two faces" to show to the world. This is caused by the fact that they divide the world in two parts; mine and not mine. They are independent, intelligent, stubborn, dominant and loyal. They can be very affectionate but all in their own time.

They have little "will to please", they are great companions but they make their own decisions. Do not forget that this breed is selected for its independent guarding and defence abilities. But they also had to maintain order when the sheep had to drink water, all without human help. The dogs made sure that the sheep drank in small groups, because a whole herd at once would destroy the well. That is why the SRO combines the ability of inborn distrust and defence against strangers with high sensitivity and an obvious talent for situation control. This gives him psychological ascendancy.

A SRO will accept the fact that a dominant dog or human being controls a situation. When he spots insecurity, he will claim the leadership. Even young SROs (males and females) have a tendency to try to become a leader. A young puppy can show this behaviour in defending his food bowl. When a puppy stands at his food bowl, legs apart, growling at his owner, there is nothing else to do than correct him firmly by lifting him up at his neck coat, shaking him softly and telling him "no". Mostly this dominancy is only shown to the person that the dog looks upon as his "master". The other family members will not be confronted by this behaviour; the dog makes allowances for them. Those who will not use the first 16 weeks of an SRO to make him clear for once and for all who's "the boss", can expect a life time of repeating dominance problems.

Most males and some females can show a new dominance peak at the age of 9 months. At that time the dogs are big, strong animals and therefore it is most important to act swift, hard and fearless when it happens. The one who shows fear looses, it is natures law. A SRO male who feels hindered by his owner when he is provoked to fight with another dog, can turn against his owner to try to correct him. In this case there is a big dominance problem. But it is very well possible that the other family members have no problems with the dog and he is still a reliable and cosy cuddling dog for the children. Those who do not realize what the nature, origin and background of his breed is, can feel very deceived one year after buying an adorable, sweet "toypuppy". It is therefore that a number of males at the age of one, are looking for new homes and owners. In spite of the fact that SROs are very wilful, they can be educated to be good companions. Their guarding instincts can be increased or decreased.

For a SRO puppy it is very important to be part of the family and he needs to go through a great deal of socialization. Obedience training is not a luxury but a necessity. Training a SRO puppy has to start at a very early age, because mature dogs are too strong and too big to be corrected successfully. When the dog is 6 months old, he has formed his opinion about the rank of family members and he knows where his place in that order is. The puppy needs to look up to you as his leader. It is therefore necessary that you are very strict and consistent to the puppy.

Most SROs try to take over the leadership at least once or twice. Males often are more dominant than bitches, but bitches are more subtle in their behaviour. They usually seek a roundabout way. If you react adequately and firmly, it will only happen once. That is why you do not give your puppy or immature SRO privileges which you have to take back and never give him the impression that he can be dominant over you. Feed him last, greet him last, never let him sleep on your bed. Training a SRO is one year of hard work and effort. It is "training with a steal fist in a velvet glove"! Working together with your SRO makes a good bond and will make the SRO a tolerant family member towards "his" adults, children and animals.

SROs are very distrusting towards strangers. An owner should always pay attention to prevent strangers from caressing the dog spontaneously. Most SROs do not like this and they will show it clearly by growling. If the dog is used to a person (this can take some time), he will seek approach by himself. Once a SRO has accepted a person, they can be very charming hosts, who like to be chucked and caressed. In general SROs are dominant dogs, this considered for both male and female. A male usually doesn't accept another male in his territory. When our male is on unfamiliar grounds, he will ignore other males, he pretends to be "alone" on the world. As soon as another male stares or growls at him, he will defend himself.

But a well trained and social raised SRO will never attack or be aggressive without a reason. You will understand that it is very important to socialize and train a SRO very well. The first year of his life is determinant for his behaviour when he is an adult dog. A big responsibility for his owner!! SROs are not suited to live in a flat. Most SROs like to be outdoors during the day. They "patrol the fences" or lie down somewhere on a look-out-spot. They look calm, at ease, fast a sleep. But once alarmed they show massive, rapid power.

A SRO owner has to fence his property; SROs will claim the area surrounding of your house and garden as well. They consider trespassers on their property as a threat to their world (or herd, as they often seem to think that we, his family, are the sheep they have to guard), and these threats have to be dispelled.

PreneЕЎeno sa:

http://home.wxs.nl/~komsrohd/sro1.html

JUZNORUSKI OVCAR

ey04impr4.jpg

Postoji vise razlicitih teorija o poreklu ovih pasa. Naziv Ruski ovcar se spominje 1914. godine, kada je napravljen opis ovih pasa. Autor (A.Fedorovic) pise, da su ruski ovcari imali veoma malo slicnosti sa ostalim ovcarima, i navodio je sledece rasne odlike: "Visina ogromna, telo izduzeno, glava okrugla, dlaka duga, vunasta, pokriva celo telo, glavu i usi. Rep dosta dugacak, odlakan. Boja bela, prljavo-siva, sivo-sarena. Ruski ovcari svojim izgledom i agresivnoscu izazivaju strah kod ljudi i zveri. Braneci stado od vukova, hrabro se bore sa njima i cesto oduzimaju plen predatorima".

Vecina kinologa se pridrzava misljenja da su preci ovih pasa bili takozvani "brudasti" psi (psi ostre duge dlake sa izrazenim brkovima, bradom i siskama na glavi), koji su nastali od brudastih ovcara i drevnih lovackih pasa iz grupe hrtova. Ako se pazljivo zagledamo u juznoruskog ovcara, videcemo dosta slicnosti sa hrtovima. To je suvlji i suvo-snazni tip konstitucije, pripijen stomak (sto nije karakteristika drugih ovcara).

jro010.jpg

Postoji misljenje, da su preci ruskog ovcara dosli sa arijskim plemenima. Seobe Arijaca su se odvijal sa severa Azije prema Evropi, sa njima su dolazili i njihovi psi - "psi meseceve boje", koji su cuvali stada. Ti psi su se ukrstali sa lokalnim rasama, me|u kojima su bili i "brudasti" ovcari grube ostre dlake. Kasnije su se ovi psi ukrstali sa hrtastim psima, koji su dolazili sa juga. Najverovatnije su formiranju rase doprineli ruski hrt barzoj i ruski brudasti gonic.

Zasto se ipak u nazivu juznoruski ovcar potencira rusko poreklo ovih pasa, ako su oni dosli sa arijcima? Na treba zaboravljati da su Arijska plemena tada zauzimala teritorije Slovena. Takodje, posle preseljavanja Arijaca deo pasa je ostao i potpomogao stvaranju rase ruskog ovcara.

05.jpg

Ti psi, ruski ovcari, bili su zastupljeni na celoj teritoriji tadasnje Rusije. U XIX veku poznati ruski kinolog Sabaneev opisuje lov sa psima, koji se odvijao jos pre formiranja Ruske drzave. Lov na tura i zubra (evropska divlja goveda), divlju svinju, medveda i vuka se obavljao uz pomoc nezaobilaznih "ovcara". Oni su se koristili za napad na divlju zver koju je prethodno isterao copor ruskih hrtova. Ta vrsta lova je bila veoma popularna u Rusiji. Za vreme careva u Rusiji lov sa psima je cvetao a postoje i podaci da su carevi posedovali bele ruske ovcare. Plemici su takodje drzali ove pse, kao vlasnici ovcara se navode tako cuvene plemicke dinastije kao Golicini, Nariskini, Uvarovi…

U to vreme carevi su rado darivali jedni druge vrednim poklonima. Kao carski darovi, ovcari su stigli i u Englesku, gde su podstakli formiranje nove britanske rase - staro-engleski ovcar, ili bobtejl. To misljenje dele i neki Engleski kinolozi.

Po prvi put pismeni dokaz postojanja ruskog ovcara se srece pocetkom XVIII veka. Dokument opisuje menjanje dva dobro obucena ovcara za jednog lovackog sokola. U to vreme i copor ruskih hrtova takodje se menjao za jednog dobrog sokola. To je dokaz da su u to vreme te dve rase vec bile samostalne.

02.jpg

To je sve, sto se tice ruskog ovcara. Kad govorimo o danasnjem juznoruskom ovcaru, ciji predak je najverovatnije bio ruski ovcar, postoji i druga, tradicionalna teorija o njegovom nastanku.

Pocetkom XIX stoleca u Nemackoj, hercog Fridrih Ferdinand Anthalski, poznat kao jedan od najbogatijih uzgajivaca ovaca 1827. godine se obratio imperatoru Rusije Nikolaju I sa molbom da mu se da na koriscenje zemlja na jugu Rusije, jer ogromna stada hercoga Fridriha Ferdinanda nisu vise mogla da se prehrane na maloj povrsini njegovog imanja u Nemackoj. Ovce su naravno cuvali psi - dugodlaki juznonemacki ovcari bele boje sa grubom dlakom i nemacke ovcarske pudle - safpudle. Moguce, da je to bila jedna te ista pasmina.

Car Nikolaj I dozvolio je hercogu da koristi prazne zemlje u Tavriceskoj guberniji, naravno, pod odredjenim uslovima. Hercog je dao novom imanju naziv Askania-Nova - po imenu nemacke oblasti Askania. Kasnije, hercoga je nasledio njegov potomak Genrih, a posao sa ovcama je cvetao. Posle smrti Genriha imanje je bilo prodato nemcu kolonisti Fridrihu Fejnu (Fedor Fejn). Kasnije, njegov unuk, Fridrih Falc-Fejn se proslavio kao naucnik-zoolog, osnivac nacionalnog parka "Askania Nova", koji se danas nalazi pod zastitom JUNESKO. Fridrih Falc-Fejn je osnovao zooloski vrt i botanicku bastu, zbog cega je bio nagradjen plemickom titulom od strane imperatora Nikolaja II.

Ovce Falc-Fejna su stizale iz Spanije, a zajedno sa njima i psi rase asturijski ovcar. Ti psi su se ukrstali sa lokalnim psima - planinskim tatarskim ovcarima, koji su uvecali visinu i dodali agresivnost i nepoverljivost asturijskim ovcarima. Ukrstali su se sa dugodlakim tatarskim hrtastim psima - ti su im dodali brzinu i suvlju konstituciju. U to vreme u Krimskoj oblasti su bili rasprostranjeni planinski hrt i krimski hrt ("krimka"), koji su verovatno doprineli formiranju nove rase.

Na medjunarodnoj izlozbi u Parizu 1913. godine, F.Falc-Fejn je prikazao ruskog ovcara po imenu Olga, koja je dobila zlatnu medalju za lepotu.

sabaneev-1889.jpg

Dalje sudbina rase se odvijala veoma tragicno. Oktobarska revolucija 1917.godine i Gradjanski rat u Rusiji unistili imanje Askanija-Nova, a F.Falc Fejn zauvek morao da napusti Rusiju. Psi su vecinom bili unisteni zbog velike agresivnosti i izrazenih cuvarskih nagona. Oko 1600 pasa bilo je ubijeno zbog krzna - 1920. godine Sovjetska vlast je izdala ukaz o stvaranju zaliha krzna dugodlakih pasa.

Ali ipak, zahvaljujuci izuzetnim radnim osobinama rasa nije ostala nezapazena od strane Sovjetske vojske i ^K. U nacionalnom parku Askania Nova ponovo poceli da se gaje JRO. 1922.godine izdato je specijalno naredjenje da se psi rase JRO gaje samo na otvorenom, zbog pravilnog formiranja njihovog dlacnog pokrivaca. Ucebana gusta dlaka formirala stit od 5 cm koji stiti psa od velikih temperaturnih oscilacija - od - 50 do + 40*C i brani od ujednih rana u borbi sa predatorima, udaraca ostrim predmetima u borbi sa covekom, od ujeda zmija, od vlage, parazita (krpelja i buva).

Juznoruski ovcari u nacionalnom parku Askania-Nova. Slike iz knijge M.F.Ivanova "Ovcarstvo" (1935.).

Preostali posle rata psi su bili sakupljeni po celoj zemlji i prebaceni u specijalno formirane drzavne odgajivacnice, u gradovima Dzankoj i Cugujevac. Odatle su ponovo krenuli uspesi JRO na medjunarodnoj sceni. Na Svetskoj izlozbi u Nirnbergu 1930 godine dva juznoruska ovcara Grubian i Jalta ostavili su snazan utisak na kinologe Evrope, o cemu se mnogo pisalo u stampi tog vremena. Prvi standard rase je bio objavljen 1931.godine. I taman 1940. godine kad je populacija pasa bila oporavljena, II Svetski rat unistio je sve napore odgajivaca. Ukraina i Krim su bili epicentar borbe sa fasistima, psi su vecinom bili ubijani.

Po zavrsetku rata odgoj je krenuo sa 12 pasa, koji su imali rodovnike. Ti psi su bili vlasnistvo istaknutih Sovjetskih politicara kao Berija, Kaganovic, Staljin, Allilujevi-Kuzmini i nekih drugih predstavnika vlasti u SSSR-u. Bila je sacuvana i nekolicina pasa nepoznatog porekla, koji su cuvali aerodrome, vojne fabrike, GULAG.

jro.jpg

Za uzgoj i osvezavanje krvi malobrojne rase moralo se ukrstati sa drugim pasminama. 1947.godine JRO-ima dodavana krv madjarskih komondora, velikih belih pudli, kavkaskih ovcara svetlije boje, afganistanskih hrtova. Kasnije je dodavana krv bobtejla i brijara.

I danas mozemo prepoznati tragove ukrstanja kod JRO. Veoma diskutabilna je bila i sama neophodnost ukrstanja JRO sa drugim pasminama u drugom krugu odgoja. Pogotovo diskutabilno dodavanje krvi komondora. Mada neki kinolozi smatraju komondora potomkom JRO. Poznati ruski kinolog Mazover je pisao: "JRO se prosirila i van teritorija Rusije, preko Dunava. Odomacila se u stepama Ma|arske pod nazivom "komondor".

Zahvaljujuci naporima drzavnih odgajivacnica i ljubitelja rase, rasa juznoruski ovcar dobila je drugi zivot. Pasmina je ostala ista, kako su nju opisivali pre II Svetskog rata. Dobila je svoje simpatizere zbog izuzetnih osobina kao sto su bezrezervna odanost gospodaru, njegovoj porodici, izrazene cuvarske osobine, hrabrost i agresivnost, brzina i snaga, nezahtevnost u drzanju i lepota.

Clanak iz casopisa NOVI MOJ PAS, autor Polina Simic.

foto - Hijeke Dijikstra, http://www.ovcharkainfo.com/

tekst preuzet sa SAJTA KLUB RUSKIH RASA http://www.klubruskihrasa.com/o_rasi_jro.htm

hteo bih prvo da pozdravim ruski izvor,i da se ujedno izvinim zato sto postavljam ovde pitanje ,koje je vezano za kavkaske ovcare.da li mi mozete reci koliku visinu i tezinu mogu dostici kavkaski ovcari.i koliki su vasi psi(jer sam video neke i stvarno su veliki i lepi)pozdrav

JRO samo jednom je bio pretstavljen u Surcinu - dovodio ga gospodin iz Bugarske.

Inace, slabo ih ima kod nas, znam da ima par komada u HR, kazu da ima jedan blizu Subotice, i to je sve...

Steta, jako je kvalitetna rasa.

Lepo da ste se setili malo da ozivite ovu temu :)

Postavicu ovde slike sa kerunga u Nemackoj.

Nemacki Klub ruskih rasa obavezno sprovodi ovaj test za sve pse ruskih rasa (test karaktera). Bez njega pas ne moze da dobje uzgojnu dozvolu i ne moze da ima potomstvo.

32469_1386662639987_1634678882_903759_1863813_n.jpg

32469_1386662679988_1634678882_903760_2836905_n.jpg

provera socijalizacije i socijalne adaptacije psa

32469_1386662159975_1634678882_903748_4314170_n.jpg

32469_1386662199976_1634678882_903749_8195401_n.jpg

32469_1386662239977_1634678882_903750_302570_n.jpg

32469_1386662319979_1634678882_903751_422994_n.jpg

32469_1386662359980_1634678882_903752_1094812_n.jpg

32469_1386662399981_1634678882_903753_8218045_n.jpg

32469_1386662439982_1634678882_903754_6702207_n.jpg

32469_1386662479983_1634678882_903755_3474429_n.jpg

32469_1386662519984_1634678882_903756_7327512_n.jpg

32469_1386662559985_1634678882_903757_6638291_n.jpg

provera stabilnosti psa u razlicitim (zivotnim) situacijama. Ovaj "juznorus" uglavnom ostao pribran i lepo prosao kroz sve ove (ne)obicne situacije. Jedino u sledecem elementu testa (gde covek imitira ponasanje pijanca) pokazao cuvarske osobine i agresiju. Test se nastavio dalje:

32469_1386662599986_1634678882_903758_1713907_n.jpg

32469_1386662719989_1634678882_903761_1826068_n.jpg

32469_1386662759990_1634678882_903762_7758344_n.jpg

posle je sledelo merenje psa

32469_1386662839992_1634678882_903764_5303805_n.jpg

32469_1386662919994_1634678882_903765_3836102_n.jpg

32469_1386662999996_1634678882_903767_4710067_n.jpg

i na kraju - zvanican dokument

32469_1386662959995_1634678882_903766_8379434_n.jpg

32469_1386663119999_1634678882_903770_6371929_n.jpg

svi ucesnici testa 8)

kolko kerova je bilo na kerungu? da li je bolja situacija sa ovom rasom u rusiji ili od tamo sve kreće pa se tako manifestuje to i ovde mislim na mali broj ovih kerova

Mi u Slavonskom Brodu trenutno imamo u uzgoju 3 ženke JRO i jedno leglo (nažalost, bez rodovnice jer je kuja parena s nekim mužjakom u Rumunjskoj pa prodana).

Nisam u mogućnost sad postaviti fotke tih pasa ali slijedeći vikend vjerojatno hoću.

Unače sam uzgajač i zaljubljenik u autohtone HR pasmine, ali ova pasmina mi je fascinantna!!!

Mi u Slavonskom Brodu trenutno imamo u uzgoju 3 ženke JRO i jedno leglo (nažalost, bez rodovnice jer je kuja parena s nekim mužjakom u Rumunjskoj pa prodana).

Nisam u mogućnost sad postaviti fotke tih pasa ali slijedeći vikend vjerojatno hoću.

Unače sam uzgajač i zaljubljenik u autohtone HR pasmine, ali ova pasmina mi je fascinantna!!!

Evo,bit će 4,(još se nisam učlanila u HKS, Brodski klub ima nezgodno radno vrijeme.)profile_580_1372496.jpg